Samenwerken aan uw glimlach
Ik wil levenslang een gezonde mond

Levenslang een goede mondgezondheid, waar het verliezen van tanden slechts uitzonderlijk is, is vandaag de dag zeker mogelijk en het streefdoel van ons team. Het vereist wel dat tandarts en patiënt samen werken aan de 3 basisvoorwaarden:

Ik wil levenslang een gezonde mond
Goede dagelijkse mondhygiëne

1. Goede dagelijkse mondhygiëne

De routine om dagelijks de tanden grondig te reinigen heeft onmiskenbaar een grote invloed op het behoud van uw tanden en mondgezondheid. Belangrijk is dat u naast het gebruik van de tandenborstel (met de hand of elektrisch) ook dagelijks tussen de tanden poetst met tandenstokers, borsteltjes, floss,…. Aftoetsen of het poetsen goed gebeurt, doen we op 2 manieren. We zullen de plaque (de bacteriën die zich op de tanden vastzetten) rood kleuren. Hiermee testen we of uw techniek om te poetsen goed is en of u erin slaagt om uw tanden proper te houden. Daarnaast checken we of het tandvlees al dan niet bloedt bij aanraking. Dit geeft ons een indicatie of het tandvlees ontstoken is door de langdurige aanwezigheid van plaque.

Jaarlijkse controle van mond en tanden

2. Regelmatige controle van mond en tanden

Gaatjes of ontstekingen komen meestal niet van de ene dag op de andere. Ze zijn vaak al enige tijd aanwezig voor u er last van krijgt. Om problemen in een beginstadium op te sporen, is het nodig om regelmatig bij de tandarts langs te gaan. Tijdens dit onderzoek wordt er zowel gefocust op elke tand afzonderlijk, als op het gebit in zijn geheel. Ook het tandvlees en slijmvliezen worden geïnspecteerd. Tweejaarlijks zullen rx-foto's gemaakt worden om ons ervan te verzekeren dat er geen problemen zijn in de tanden of het bot.

Kwalitatieve restauraties

3. Kwalitatieve restauraties

Uw tandarts staat graag garant voor deze voorwaarde. Eventuele restauraties worden steeds met de grootste zorg en aandacht voor zowel het functionele als het esthetische uitgevoerd. Indien blijkt dat zo'n restauratie niet haalbaar is door bijv. beperkt tandweefsel of specifieke eigenschappen van het gewenste materiaal, zullen de risico's en alternatieve oplossingen uitgebreid met u besproken worden.

VIP VIP mints

Elke patiënt die zijn deel van de verantwoordelijkheid op zich neemt, is voor onze praktijk een VIP (Very Important Patient). We belonen hem/haar graag met extra voordelen.

Hoe wordt u VIP?

• Een goede mondhygiëne hebben (weinig plaque en geen uitgebreide tandvleesontsteking). Wie bij een controle nog geen goede scores heeft voor de mondhygiëneparameters, zullen we graag adviseren en helpen om de gestelde doelen, en dus ook het VIP-statuut, te bereiken.
  • De noodzakelijke behandelingen laten uitvoeren. Na het mondonderzoek stellen we, indien nodig, een behandelplan op. Hiermee leggen we de noodzakelijke behandelingen vast op basis van de vastgestelde ontstekingen en gaatjes.

Welke voordelen heeft een VIP?

• Als VIP wordt u jaarlijks uitgenodigd voor een mondonderzoek.
  • Indien tijdens de controle geen uitgebreide tandvleesontsteking wordt vastgesteld, doen we de reiniging van de tanden er gratis bij.
  • Voor onze VIP patiënten garanderen we een urgentieplaats in onze agenda bij een onvoorzien probleem (nog dezelfde werkdag als u voor 10u belt).
  • U zal merken dat er een verminderde nood aan behandelingen is. Behandelde tanden gaan langer mee en geven u een dagelijks comfort waar u op kan rekenen.

Het VIP-statuut is 2 jaar geldig!